KiSah lOvEly iNtAn

lovely la sgt ( = _ = ")


Saturday, January 8, 2011

pakai selendang menjengkelkan?what the fish!


assalamualaikum lagi sekali :)
hai uolssss!!!


cikgu arini nak ajar perkataan baru
sebut sama-sama dengan cikgu ye

S.E.L.E.N.D.A.N.G

oke bagus
kaw pegi main jauh-jauh *tiba-tiba

pe pendapat uolss pasal selendang ni?
aku taw ramai yg suka dan ramai jugak la yg tak berkenan
kan???
tadi aku pergi terjah-terjah blog orang, omputeh ckp blogwalking org melayu ckp blog berjalan
kaw igt org je berjalan, blog pun nak jalan-jalan jgk.
mungkin kat jalan tar ke, jalan masjid jamek ke?
-________-

oke-oke, back to topic la kan. aku baca la satu blog LAZER ni kan, konon la kan. eceh, ayat tak boleh blah. aku bukan la spesies-spesies nak hentam blog-blog org ni. mak tak suka nyah, tapi mak terpaksa bersuara. mak pun de pendirian mak sendiri nyah. cewah gitu, KAH KAH KAH!
so tajuk yg panas dan bikin panas tu semuanya ada kaitan dengan selendang. aku pun tak paham la, slendang pun boleh jd topik hangat masa kini. aku igt pompuan je concern pasai selendang bagai-bagai ni. ada jugak gay yg sesat pasai bnd ni. opss, sori der! :D so kalau korang nak taw lebih lanjut la kan, hg pi la singgah blog tersebut. mak malas nak cite lebih-lebih nyah.

kisah plak aku kan?cettt~~

so pendapat aku la kan, tak salah nak pakai selendang, sape kata salah? kalau ada hg pi terjun bangunan la. kalau aku ni spesies minah gedik, dah lama aku cakap " so kampung oke! " kalau la kan. napa nak slh kan warna plak? bia la, lantak pi la. kalau saket mata sgt, hg pi pkai spek mata itam la. sebuk dok kalut pasai paa??tak pham sgguh! oke la, de la bnd yg aku setuju pe yg dia ckp kan. tak tutup aurat la, pakai baju ketat la, sekadar nak berfesyen la. betul, betul. aku pun skola agama dulu, so hukum-hakam ni aku taw la kan, walaupun tak seterer mana. tapi manusia kan tak terlepas dari membuat silap, memang perlu diperbaiki tapi take time. take time smpai bila? sampai mampus? lek lu, jgn mara-mara tapi susa kan nak berubah dgn drastik? kan kan? same with me too.

tapi nape selendang dipersalahkan, sungguh i tak faham nyah! kalau pakai tudung bawal pun boleh jd what? selempang bagai, haaaa! tu tak menjengkelkan plak? sama je bhai sebenarnya. okey la kan, sekurang-kurangnya tutup la jgk. sekurang-kurangnya fesyen-fesyen camni mampu nak tarik girl yg free hair utk pakai tudung. kan bagus ? tapi gua memang tak setuju la kan lu ckp pasai lengging-lengging bagai kan. ckp nak pakai tapi jgn kengkang? what the hack bro? for those yg free hair, aku tak kesah sgt la kan. lantak korang la kan. cuma aku tak bape nak berkenan la yg bertudung dan berselendang ni, aisshhh!! SEKSA aku tgk. lagi-lagi yg jarang dan suka pakai t-shirt pendek-pendek ni, yg ni tak kisah la kan. yg bertutup kepala ke, yg berambut ke. SEKSA wey aku tgk, laki aku pun kutuk-kutuk korang ni, aisshh MALU sikit la. cukup la tu, HAHAHA!!

ana rafali? memang bagus sebab sopan. sape tak sejuk tengok perempuan pakai baju kurung kan. nampak ayu je. tapi jgn la smpai ckp beliau lg bagus dr yg bertudung. rasanya takde si ana ni pakai baju kurung 24 hour. aku perempuan, aku faham. mesti kalau nak hang out nak pakai yg selesa dan sesuai. mesti beliau layan seluar dan t-shirt jgk, ntah-ntah lagi HOT, kaw je yg tak tahu nyah! KAH KAH KAH.

pe pun fesyen sekarang, janji pakai dari tak pakai kan? for those yg free hair, take ur time. mungkin hidayah akan sampai satu hari nnt :) kadang-kadang yg free hair ni lg baik dr yg bertudung. kan kan? aku pun tak perfect and baik sgt nak cakap lebih-lebih. masing-masing ada kesilapan masing-masing. dosa masing-masing. walau pepun yg berlaku, pada-NYA juga yg perlu kita bersujud :D


p/s : peace no war, kurangkan kontreversi tingkatkan prestasi. :D

No comments:

Post a Comment